עיתונאי במאה ה 21

media-4132399_1280

תפקידו של העיתונאי הוא לתווך מידע לאזרח, לחשוף שחיתויות, ולהיות סוג של משענת תומכת לאזרחים המתווכת בין מה שקורה למעלה לבין מה שקורה למטה.
נשאלת השאלה האם בעידן המודרני בו לכלי התקשורת הקלאסיים אין את אותה השפעה כפי שהיתה להם בעבר, והאם בעידן של מידע פרוץ ברשתות חברתיות וקבוצות וואטס-אפ, האם תפקידה הקלאסי של העיתונות עדיין נשמר וכמו כן, האם עיתונות בישראל יכולה באמת להיות אובייקטיבית?
בכל מקום שתשאלו ואת מי שלא תשאלו, תהיה תשובה אחידה בנוגע לשיוך פוליטי של עיתונאים מסוימים, ושל גופי תקשורת מסוימים. נדמה כי הציבור הרחב לא מצליח באמת להבחין או אולי להאמין אם יש עדיין תקשורת אובייקטיבית.
גם תפקידו של העיתונאי השתנה במהלך השנים. כמתווך מידע, כמראיין אובייקטיבי או כפרשן בעניין מסוים, עיתונאים רבים בעידן החדש אינם חוששים להביע דעה פומבית.
האם זה לגיטימי? במדינה דמוקרטית בה העיתונות חופשית, בוודאי שכן. האם זה עדיין ממלא את התפקיד הקלאסי של עיתונאי מערכת עיתון? תלוי את מי שואלים.
יש שיאמרו שזה לא אתי במובן מסוים להביע דעה, שלהיות עיתונאי משמע להיות אובייקטיבי אלא אם כן אתה כותב טורי דעה בלבד. מנגד, יהיו אלה שפחות יחמירו ויאמרו שצריך להתקדם. שתפקידה הקלאסי של העיתונות אינו נשחק אך עבר טרנספורמציה וזה בסדר, בדיוק כמו שהחיים משתנים עם השנים, כך גם העולם הזה צריך להסתגל לשינויים החדשים בו.
זה כמובן דיון על קצה המזלג שנידון באחד משיעורי התקשורת שלנו באייטם. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לקחת חלק במחזור החמישי של בית הספר לעיתונות מעשית "אייטם", וללמוד עוד על אתיקה עיתונאית, על תפקיד העיתונאי בעידן החדש והכי חשוב – איך עושים זאת בפועל.

שיתוף ב facebook
סגירת תפריט

I-TEM

בית הספר היחיד בארץ ללימוד מקצוע העיתונות

  • ללמוד מאנשי התקשורת הטובים ביותר
  • תכנית לימודים יסודית המשלבת תאוריה ותרגול מעשי
  • סטאז' והשתלבות בתעשייה
  • תרגול טכניקות של ראיון ושל כתיבה
  • סיורים מקצועיים בגופי העיתונות

לפרטים ולהרשמה

כתבו לנו

CONTACT