הנוכל, קווים לדמותו

Illustration of woman faces and expressions

את דמות הנבל אנחנו מכירים מאגדות העם והספרים. הדמות האפלה עם המבט הצידי המרושע והחיוך הקטן הממזרי שמושך את הדמות הראשית בעלילה כמו זבוב שנמשך לערימת זבל כשהיא יודעת בוודאות שהיא הולכת ליפול בפח הזאב הרע, אבל יצר הסקרנות החתולי שבה לא מאפשר לה להרפות. והיא נסחפת, והולכת אחריו, נשבית בקסמיו ובולעת בשקיקה כל סיפור ומעשייה שהוא מספר לה. נוצרת בליבה כל הבטחה שיוצאת מפיו ושבה לביתה עם התחושה המופלאה הזאת בבטן שהנה, זה קורה סוף סוף. התאהבתי בנסיך.

ובדיוק כמו באגדות ובספרים, כמו כיפה אדומה שהלכה שולל אחרי הזאב, יש גם את גרסת המציאות. היא לא כל כך דרמטית ואפלה הגרסה הזאת. ובכן, לפחות ברוב המקרים. לעיתים מדובר בסתם שקרים לבנים שאנשים מוכרים לך כדי להוציא את עצמם טוב יותר, לחפות על חוסר בטחון מאד בסיסי באישיותם ובעיקר נובע מניסיונות מוצלחים, ומוצלחים פחות – להרשים. ולעיתים זה גובל בהונאה של ממש, אבל לשמחתי הרבה עוד לא נתקלתי בכזאת בחיי זאת אומרת, שלא מעל סיפורי זוועה בעמודי הפייסבוק.

האמת, שלא האמנתי שזה יקרה לי, אבל הנה זה קרה. אני הרי אישה מתוחכמת שכבר ראתה הכל בחיים, אני לא ילדה ובטח שלא תמימה, ומי היה מאמין שיבוא איזה ילדון וימכור לי את סיפור חייו השקרי בצורה כל כך משכנעת שארצה לעזור לו, לחבר אותו לאנשים הנכונים ואף להאמין בסתר ליבי שאולי אני צריכה להתחיל לבחור אחרת את הגברים בחיי.

לא היה בינינו שום דבר רומנטי, אבל אחרי כמה מפגשים התחלתי להשתכנע שאולי אני עושה פה טעות שלא נעניתי לחיזוריו, הוא הרי מקסים, ואתן יודעות עד כמה זה קשה היום, עד שגיליתי שהסיפור שהוא מספר לאנשים בסביבה עליי שונה לחלוטין מהאמת. אני מודה שזה קצת החמיא לי, שמישהו משתמש בשמי כדי לפתוח לעצמו דלתות, עד שהתפכחתי. נוכל, זו אולי מילה קשה מידי לסיפור הזה אבל לא יכולתי להתעלם מהווירטואוזיות בהתנהגותו המופלאה בחודשיים האינטנסיביים שהיינו יחד. הוא לא האיש שהכרתי, ולמזלי הוא לא הצליח לנצל את טוב ליבי עד תום כי עצרתי את זה בזמן. בינתיים נותרתי עם השאלה הלא פתורה בתוכי: איך לא שמתי לב? מה קרה לחיישנים החדים שלי? ומדוע לעזאזל בני אדם מתנהגים בעולם הזה בצורה כל כך לא הוגנת?.

אנחנו לא כיפה אדומה, ואין פה שום הכללה כלפי עדה שלמה של גברים, אז כל מי שמתכוון לשלוח לי הודעה נזעמת יכול להירגע. זו רק נורת אזהרה לכמה מאיתנו שעדיין מאמינות באופן טוטאלי, תמים וחסר פשרות בבני אדם.

שיתוף ב facebook
תום אדיסמן

תום אדיסמן

סגירת תפריט

I-TEM

בית הספר היחיד בארץ ללימוד מקצוע העיתונות

  • ללמוד מאנשי התקשורת הטובים ביותר
  • תכנית לימודים יסודית המשלבת תאוריה ותרגול מעשי
  • סטאז' והשתלבות בתעשייה
  • תרגול טכניקות של ראיון ושל כתיבה
  • סיורים מקצועיים בגופי העיתונות

לפרטים ולהרשמה

כתבו לנו

CONTACT